Dieta bogata w magnez

kwietnia 01, 2016



niedobór magnezu, orzeszki, magnez

Niedobór magnezu może się objawiać na wiele sposobów. U mnie jest to drżenie powiek oraz drętwienie, mrowienie i bolesne skurcze nóg. Jednak oznak deficytu tego pierwiastka jest bardzo wiele, między innymi wzrost ciśnienia tętniczego oraz kołatania serca. Niski poziom magnezu może powodować kiepskie samopoczucie, problemy ze snem, a zdaniem niektórych lekarzy nawet depresję. Dlatego warto zadbać o odpowiednią ilość tego pierwiastka w naszym organizmie.


Najlepszym i najzdrowszym sposobem uzupełniania braków witamin i minerałów w organizmie jest dieta. Zatem w czym jest magnez w dużych ilościach?

Produkty zbożowe

Praktycznie każdy produkt zbożowy jest bogaty w magnez, ale prym wiodą: otręby pszenne, płatki owsiane, kasza gryczana i ryż brązowy.

Orzeszki

Magnez zawierają orzeszki piniowe, nerkowca, brazylijskie, włoskie, laskowe, a nawet ziemne, migdały i pistacje.

Nasiona

Przede wszystkim pestki dyni, pestki słonecznika, siemię lniane i sezam.

Kakao i gorzka czekolada

Mleczna czekolada też ma w sobie magnez, ale jest go prawie dwa razy mniej niż w gorzkiej, możecie wypośrodkować wybierając deserową.

W trochę mniejszej ilości magnez znajdziecie w: szpinaku, jarmużu, botwinie, wędzonym łososiu, grochu, fasoli, ciecierzycy, soczewicy, awokado, bananach, figach, produktach mlecznych i wodzie mineralnej.

Nasiona, orzeszki i produkty zbożowe zawierają również witaminę B6, która jest potrzebna, aby organizm mógł przyswoić magnez.

Dobrze zrównoważona dieta, to najlepszy sposób dostarczania do organizmy wszystkich potrzebnych pierwiastków. Czasem jednak nie wystarczy, wtedy można sięgnąć po suplementy. Jednak nim się na to zdecydujecie zróbcie badani i zasięgnijcie porady lekarze.

You Might Also Like

0 komentarze

Like us on Facebook

Instagram Images

Zgodnie z ustawą z dnie 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, korzystanie ze zdjęć oraz treści zamieszczonych na tym blogu bez wiedzy autora jest zabronione.