Klippan Century

marca 07, 2018





Nim Klippan Centry pojawił się na rynku, już było o nim głośno. Wszystko dlatego, że miał być największym dostępnym fotelikiem RWF. Od razu mnie ta wiadomość zainteresowała, ponieważ mamy już ich fotelik i go uwielbiamy (tutaj znajdziecie recenzję Klippana Kiss 2), a właśnie rozważałam zakup nowego. Postanowiłam więc poczekać na jego premierę.  Gdy tylko pojawił się w sprzedaży, pojechałam do sklepu, aby przyjrzeć mu się bliżej i sprawdzić czy da się go zamontować w naszym samochodzie. Mamy duży rodzinny samochód z 3 oddzielnymi fotelami z tyłu, ale chowany w środkowy fotel podłokietnik sprawia, że nie każdy fotelik można tam zainstalować. Zawiłości w tym temacie jest wiele, dlatego zawsze najlepiej udać się do specjalistycznego sklepu, gdzie sprzedawca dopasuje nam fotelik do auta i oczywiście do dziecka.

Okazało się, że Klippan Century pasuje do naszego samochodu, ale Nataszka jest na niego za mała. Century to naprawdę duży fotelik, a córeczka jest bardzo drobnej budowy. Jednak fotelik bardzo mi się spodobał, postanowiłam więc, że nowy fotelik będzie dla Frania, a Nataszka na razie będzie jeździć w jednym z fotelików brata.

MONTAŻ KLIPPANA CENTURY


Klippan Century jest montowany za pomocą 3 punktowego pasa bezpieczeństwa, posiada również nogę stabilizującą i pasy kotwiące. Sprawia to, że jego montaż na początku może wydać się trudny, warto więc kupować fotelik u sprzedawcy, który pokaże wam jak go zamontować. Najlepiej gdy sklep jest w waszej okolicy, żeby w razie czego móc podjechać i sprawdzić, czy dobrze montujecie fotelik. Sama nieraz korzystam z tej możliwości, szczególnie, gdy pierwszy raz montuję fotelik w nowym samochodzie.

Musicie pamiętać, że fotelik na pasy trzeba co kilka tygodni demontować i zapinać powtórnie, ponieważ pojawiają się luzy. Jest to na pewno spory minus montażu fotelików za pomocą pasów trzypunktowych. Plusem jest natomiast fakt, że fotelik taki dłużej posłuży, ponieważ jest przeznaczony dla dzieci, których waga nie przekracza 25 kg. Foteliki RWF montowane na isofix pozwalają na przewożenie dzieci tylko do 18 kg.

W trakcie montażu Klippan Century można regulować pochylenie fotelika, później nie jest to możliwe. Natomiast zmieniając odległość fotelika do oparcia zwiększamy lub zmniejszamy ilość miejsca na nogi dziecka.

DLA KOGO FOTELIK KLIPPAN CENTURY


Fotelik Klippan Century jest więc idealny, dla osób, które chcą jak najdłużej wozić dzieci tyłem do kierunku jazdy. Przeznaczony jest dla dzieci do 9 do 25 kg, jednak jeśli wasz maluch jest bardzo drobny warto przymierzyć go do fotelika przed zakupem. Nataszka ma 15 miesięcy i fotelik w dalszym ciągu jest na nią za duży. Zresztą jej waga oscyluje w okolicach 9 kg i póki jej nie przekroczy na pewno nie będzie jeździć w Klippanie Century.

Oczywiście jak to zwykle bywa dla maluchów są dodatkowe wkładki do fotelika.

 BEZPIECZEŃSTWO


Fotelik zaliczył rygorystyczny test PlusTest ( o którym wspominałam tu), jedyny liczący się test fotelików montowanych tyłem do kierunku jazdy. Gwarantuje on, że Klippan Century jest jednym z najbezpieczniejszych fotelików na rynku.

DOPASOWANIE FOTELIKA DO SAMOCHODU



Fotelik zawsze należy dopasować do samochodu, fakt, że pasuje do mojego nie oznacza, że równie dobrze będzie leżał w waszych autach. Nawet jeśli posiadacie ten sam model samochodu, nie możecie mieć pewności, że fotelik będzie pasował. Sami się o tym przekonaliśmy, warto więc podjechać do sklepu i go przymierzyć.

Jeśli chodzi o ilość zajmowanego miejsca w samochodzie, to jak to zwykle z fotelikami RWF bywa i Klippan Century potrzebuje go trochę.

MONTOWANIE DZIECKA :)


Dzieci zapinane są 5 punktowymi pasami, końcówki pasów należy złożyć ze sobą przed wpięciem do klamry. Jest to standardowy sposób spinania dzieci w takich fotelikach. Wysokość pasów reguluje się płynie wraz zagłówkiem. Gdy już ustawimy go na właściwej wysokości, należy jeszcze z tyłu fotelika ustawić pasy na odpowiedniej wysokości. Dla czteroletniego Frania zagłówek znajduje się gdzieś w połowie wysokości, myślę więc, że fotelik jeszcze długo mu posłuży.

Warto tutaj wspomnieć, że od pierwszej jazdy Franio bardzo polubił nowy fotelik. Jeździ w nim bardzo komfortowo, a gdy przyjdzie mu podróżować w drugim samochodzie, często narzeka, że nie jedzie w Klippanie.

PODSUMOWUJĄC


PLUSY
Bezpieczeństwo (zaliczony PlusTest)
Solidna stalowa konstrukcja
Największy fotelik w swojej klasie, posłuży dziecku nawet do 7 roku życia
Szybki, prosty sposób zmiany wysokości pasów i zagłówka
Możliwość regulacji ilości miejsca na nogi, poprzez odpowiedni montaż.

MINUSY 
Skomplikowany montaż fotelika na początku ( z czasem idzie dużo lepiej)
Nie można pochylić fotelika w trakcie jazdy, jedynie podczas montażu.

 Minusów szukałam trochę na siłę, ponieważ ja jestem tym fotelikiem zachwycona.

(niestety pogoda nie pozwala mi na lepsze zdjęcia, wraz z nadejściem wiosny postaram się wrzucić tutaj kilka zdjęć Frania w foteliku). 







You Might Also Like

1 komentarze

Like us on Facebook

Instagram Images

Zgodnie z ustawą z dnie 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, korzystanie ze zdjęć oraz treści zamieszczonych na tym blogu bez wiedzy autora jest zabronione.