Klippan Century
marca 07, 2018
Nim
Klippan Centry pojawił się na rynku, już było o nim głośno. Wszystko dlatego, że
miał być największym dostępnym fotelikiem RWF. Od razu mnie ta wiadomość
zainteresowała, ponieważ mamy już ich fotelik i go uwielbiamy (tutaj znajdziecie
recenzję Klippana Kiss 2), a właśnie
rozważałam zakup nowego. Postanowiłam więc poczekać na jego premierę. Gdy tylko pojawił się w sprzedaży, pojechałam
do sklepu, aby przyjrzeć mu się bliżej i sprawdzić czy da się go zamontować w
naszym samochodzie. Mamy duży rodzinny samochód z 3 oddzielnymi fotelami z
tyłu, ale chowany w środkowy fotel podłokietnik sprawia, że nie każdy fotelik
można tam zainstalować. Zawiłości w tym temacie jest wiele, dlatego zawsze
najlepiej udać się do specjalistycznego sklepu, gdzie sprzedawca dopasuje nam
fotelik do auta i oczywiście do dziecka.
Okazało
się, że Klippan Century pasuje
do naszego samochodu, ale Nataszka jest na niego za mała. Century to naprawdę duży
fotelik, a córeczka jest bardzo drobnej budowy. Jednak fotelik bardzo mi się
spodobał, postanowiłam więc, że nowy fotelik będzie dla Frania, a Nataszka na
razie będzie jeździć w jednym z fotelików brata.
MONTAŻ KLIPPANA CENTURY
Klippan Century
jest montowany za pomocą 3 punktowego pasa bezpieczeństwa, posiada również nogę
stabilizującą i pasy kotwiące. Sprawia to, że jego montaż na początku może
wydać się trudny, warto więc kupować fotelik u sprzedawcy, który pokaże wam jak
go zamontować. Najlepiej gdy sklep jest w waszej okolicy, żeby w razie czego
móc podjechać i sprawdzić, czy dobrze montujecie fotelik. Sama nieraz korzystam
z tej możliwości, szczególnie, gdy pierwszy raz montuję fotelik w nowym
samochodzie.
Musicie
pamiętać, że fotelik na pasy trzeba co kilka tygodni demontować i zapinać
powtórnie, ponieważ pojawiają się luzy. Jest to na pewno spory minus montażu
fotelików za pomocą pasów trzypunktowych. Plusem jest natomiast fakt, że
fotelik taki dłużej posłuży, ponieważ jest przeznaczony dla dzieci, których
waga nie przekracza 25 kg. Foteliki RWF montowane na isofix pozwalają na
przewożenie dzieci tylko do 18 kg.
W trakcie
montażu Klippan Century można regulować pochylenie fotelika, później nie jest
to możliwe. Natomiast zmieniając odległość fotelika do oparcia zwiększamy lub
zmniejszamy ilość miejsca na nogi dziecka.
DLA KOGO FOTELIK KLIPPAN CENTURY
Fotelik
Klippan Century jest więc idealny, dla osób, które chcą jak najdłużej wozić
dzieci tyłem do kierunku jazdy. Przeznaczony jest dla dzieci do 9 do 25 kg,
jednak jeśli wasz maluch jest bardzo drobny warto przymierzyć go do fotelika
przed zakupem. Nataszka ma 15 miesięcy i fotelik w dalszym ciągu jest na nią za
duży. Zresztą jej waga oscyluje w okolicach 9 kg i póki jej nie przekroczy na
pewno nie będzie jeździć w Klippanie Century.
Oczywiście
jak to zwykle bywa dla maluchów są dodatkowe wkładki do fotelika.
BEZPIECZEŃSTWO
Fotelik zaliczył rygorystyczny test PlusTest ( o którym wspominałam tu), jedyny liczący się test fotelików montowanych tyłem do kierunku jazdy.
Gwarantuje on, że Klippan Century jest jednym z najbezpieczniejszych fotelików na
rynku.
DOPASOWANIE FOTELIKA DO SAMOCHODU
Fotelik zawsze należy dopasować do samochodu, fakt, że pasuje do mojego nie
oznacza, że równie dobrze będzie leżał w waszych autach. Nawet jeśli posiadacie
ten sam model samochodu, nie możecie mieć pewności, że fotelik będzie pasował.
Sami się o tym przekonaliśmy, warto więc podjechać do sklepu i go przymierzyć.
Jeśli chodzi o ilość zajmowanego miejsca w samochodzie, to jak to zwykle z
fotelikami RWF bywa i Klippan Century potrzebuje go trochę.
MONTOWANIE DZIECKA :)
Dzieci
zapinane są 5 punktowymi pasami, końcówki pasów należy złożyć ze sobą przed
wpięciem do klamry. Jest to standardowy sposób spinania dzieci w takich
fotelikach. Wysokość pasów reguluje się płynie wraz zagłówkiem. Gdy już
ustawimy go na właściwej wysokości, należy jeszcze z tyłu fotelika ustawić pasy
na odpowiedniej wysokości. Dla czteroletniego Frania zagłówek znajduje się
gdzieś w połowie wysokości, myślę więc, że fotelik jeszcze długo mu posłuży.
Warto
tutaj wspomnieć, że od pierwszej jazdy Franio bardzo polubił nowy fotelik.
Jeździ w nim bardzo komfortowo, a gdy przyjdzie mu podróżować w drugim
samochodzie, często narzeka, że nie jedzie w Klippanie.
PODSUMOWUJĄC
PLUSY
Bezpieczeństwo (zaliczony PlusTest)
Solidna stalowa konstrukcja
Największy fotelik w swojej klasie, posłuży dziecku nawet do 7 roku życia
Szybki, prosty sposób zmiany wysokości pasów i zagłówka
Możliwość regulacji ilości miejsca na nogi, poprzez odpowiedni montaż.
MINUSY
Skomplikowany montaż fotelika na początku ( z czasem idzie dużo lepiej)
Nie można pochylić fotelika w trakcie jazdy, jedynie podczas montażu.
Minusów szukałam trochę na siłę, ponieważ ja jestem tym fotelikiem zachwycona.
(niestety pogoda nie pozwala mi na lepsze zdjęcia,
wraz z nadejściem wiosny postaram się wrzucić tutaj kilka zdjęć Frania w
foteliku).
1 komentarze
Bardzo ciekawy sposób:)
OdpowiedzUsuń